zondag 13 december 2009

Lied: "Little Jack Horner


Dag iedereen,


Op donderdag 10 december was het de bedoeling dat ik een muziekles ging geven in het 6e leerjaar. Eerlijk gezegd keek ik er niet zo hard naar uit omdat ik dacht dat een 6e leerjaar zich lastig zou gedragen tijdens een creatief moment. Maandag en Dinsdag was er namelijk muziek 2- daagse in Tielt geweest. We hebben daar enkele liederen aangeboden gekregen waaruit we mochten kiezen. Elk lied had te maken met Kerfst. Persoonlijk zou ik sommige liederen niet aangeraden hebben om in een 6e klas te brengen, omdat het niveau van de liederen net wat te laag was. Tijdens het doornemen van de liederen stootte ik op het lied "Little Jack horner". Het is een Engelstalig liedje dat al meer op niveau is voor een 6e leerjaar. De leerlingen van mijn klas waren enorm ennthousiast dat het eens een liedje was in een andere taal. Iedereen deed uitbundig en uit volle borst mee. Achteraf kreeg ik van mijn eigen leerlingen de respons dat dit het beste liedje tot nu toe was dat hen dit jaar aangeleerd werd. Ik was natuurlijk een zeer tevreden jongen want mijn doel om de klas aangenaam te laten genieten was zeker geslaagd. Onder deze link vind je het liedje dat aangebracht moest worden: http://www.youtube.com/watch?v=OGD0xQzgz1s


Nog een fijne namiddag

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten