dinsdag 1 december 2009

les bewegingsopvoeding



Dag iedereen,

Gisteren heb ik mijn opwarming moeten geven tijdens de bewegingsles aan klas 5D. Het is nog vrij goed gegaan. Ik had wel vrij veel zenuwen omdat ik gehoord had dat het een strenge leerkracht was die mijn opwarming moest gaan beoordelen. Ze vertelde mij dat het goed was omdat ze vond dat de kinderen veel hebben kunnen lopen. Voor mijn opstelling had ik 3 kegels, 2 Zweedse banken en 8 hoepels nodig. Ik had de leerlingen laten lopen rond een rechtzijdige driehoek waarbij ik ze allerlei oefeningen gaf zoals; huppelen, springen, door de knieƫn buigen en nog een paar andere. De banken en de hoepels werden pas na 8 rondjes in de oefening verwerkt. Dit was om variatie in de oefening te brengen. Op de ene bank moesten de kinderen konijnensprongen uitvoeren en op de andere moesten ze er zijdelings gaan over springen. De hoepels bevonden zich op de 3e zijde van de driehoek en die lagen in een 1,2 partroon. Dit is een patroon waarbij de kinderen moeten springen met hun benen open en toe. De kern en het slot van de les werd dan terug overgenomen door de leerkracht. mijn opwarmingsoefening was een voorbereiding op krachtoefeningen die de juf ging geven. Hier zie je een foto van de opstelling van de juf.
Groeten Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten